Комунальний заклад «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Оберіг» Запорізької обласної ради
(0612)862585 oberig9@ukr.net

Ціннісне ставлення до праці

3 Ціннісне ставлення до праці
Аналіз
за 2017 — 2018 навчальний рік

Важливого значення педагогічний колектив надавав формуванню у вихованців розуміння значущості праці як джерела саморозвитку і самовдосконалення. У вихованців розвивали ставлення до праці як до однієї з важливих життєвих потреб, виховували працьовитість, відповідальність, охайність, бережливість, відчуття задоволення від виконаної роботи. Реалізовувалися ці завдання за допомогою таких заходів: чергування по класу, школі, їдальні; систематичного проведення трудових десантів з прибирання закріпленої території шкільного подвір’я; акцій по ремонту книжок «Книжкова лікарня»; рейдів «Шкільне обладнання».

Вихователі початкових класів постійно проводили ігрові вправи «Вчуся все робити сам», «Твої домашні та шкільні обов’язки», вихователі середньої ланки – бесіди «Вчись учитись, щоб уміти трудитись», «Що означає культура навчальної праці».

З метою ознайомлення з професіями були здійснені екскурсії: до Приватбанку (учні 3-Б класу, кл. керівник Макарова С.Г.), на приватне підприємство «Лускунчик-Смакунчик» (учні 3-Б класу, вихователь Шведова О.В.), музею ретро-автомобілів «Фаетон». Відвідування виставки «Світ роботів та трансформерів» організували педагоги 6-А класу (кл. керівник Олійник С.М., вихователь Кутчик В.В.).

Вихователі старшої ланки провели профорієнтаційне заняття «Крок у майбутнє»», годину спілкування «Здібності людини і професія». Інформаційно насиченим пройшов виховний захід «Цікава професія» (вихователь Томіленко О.Б.) з учнями 8-10 класів. Учні зробили презентації професій, які їм подобаються.

Протягом навчального року проводилася профорієнтаційна робота з учнями випускних класів 9-Б та 10-А, метою якої було сформувати в учнів готовність до свідомого професійного самовизначення, підготовка учнів до виходу в самостійне життя.

У березні соціальним педагогом було проведено дослідження профорієнтаційної направленості учнів 8-10 класів (37 осіб).  Метою даної роботи було виявлення рівня готовності учнів до вибору майбутньої професії. Аналіз результатів опитування учнів  показав, що переважна більшість учнів мала середній рівень готовності до вибору професії (56,7%). 18,9% опитаних учнів мали високий рівень готовності до вибору професії (переважно учні 9-Б класу). 13,5% респондентів взагалі неготові до здійснення вибору професії, що пов’язано з наявністю інвалідності у дітей. Лише 10,8% представників мали низьку готовність до здійснення вибору професії. Такі результати свідчать про систематичну роботу педагогів з учнями щодо формування мотивації до вибору майбутньої професії.

Випускники закладу здійснили екскурсії до Державного навчального закладу «Запорізький політехнічний центр професійно-технічної освіти» та Державного навчального закладу «Запорізький будівельний центр професійно-технічної освіти».